Workouts

Hos NEFT ser vi vores holdtrænings workouts som din daglige træning = Generel Physical Preparedness dvs. noget som gør dig stærkere til at møde livet med alt hvad det medføre. Vi tænker at workouts skal være funktionelle og til hele kroppen, vi har dog også workouts der har et mere smalt fokus. Hvis du ønsker Specialised Physical Preparedness dvs. mod en specifik sport eller i forbindelse med genoptræning anbefaler vi at du ser på vores træningsprogrammer.

Herunder kan du se de workout strukture vi køre på vores holdtrænings medlemskab, men først lige lidt generel information om hvordan vi bygger vores workouts op. Vi arbejder ud fra det vi kalder en workout strukture, en workout struktur er en grundskabelon hvor alle workouts i strukturen ligner hinanden ved at have samme protagonist øvelser samt gentagelser etc. det der varierer fra workout til workout er at en eller flere assistance øvelser bliver skiftet ud, men holde sig inde for cirka samme kategori eks. press/træk/squat etc.

 

      • Steady State = lav et fast antal gentagelser inden for en given tid.

      • Max Reps = lav max gentagelser inden for en given tid.   

      • Work for Time = lav et fast antal gentagelser på tid.

      • Autoregulation = i workouts angiver vi ikke hvilken vægt du skal træne med, vi anbefaler at mærker efter hvad din dagsform siger så hvis vægten føles god og din form er fin læg lidt mere vægt på når du føler for det.   

En sidste ting vores workouts og deres sturktur navne er hentet fra kulturen det giver vores workouts mening de ikke indeholder, men de bliver nemmere og huske og tale om fordi det skaber et nyt anker i virkeligheden…

God træning.

Insert Brain

Insert Brain​ Workouts Insert Brain workouts er Steady State workouts hvor vi hylder fejlslutninger i deres forskellige former. Alle Insert Brain workouts er steady state

Læs mere »

Mumi

Mumi Workouts Mumi Workouts er en 10 runder på tid struktur sat til 40><45min med dødløft / sumo dødløft og kacl som hoved protagonist øvelser.

Læs mere »