Programmet er et højfrekvent/volume squat program originalt designet mod olympiske vægtløftere.

Vi har bygget det lidt om og brugt det som en generel template for et løft.

Vi fandt programmet på Lift Vault.

Du kan læse mere om Gregs originale program på Catalyst Athletics – Everett Volume Squat Cycle

Programmet løber i 9 uger +1 uge, med 6 workouts pr uge. Hvis du starter dit program på en Mandag vil dine workouts se således ud. 

      • Workout#1 Mandag 
      • Workout#2 Tirsdag, Torsdag, Fredag,
      • Workout#3 Onsdag

Hvis 6 dage pr uge er for meget så drop en eller 2 af workout#2 da de er der for at skubbe frekvens og volumen op.

Programmet er et peak program med fokus på en øvelse så vi antager du kombinere det med et eller to andre programmer. 

Før du starter programmet skal du lave en Max-Test, uge 10 inkuludere en ny Max-Test.

Før du starter med din træning lave altid en grundig opvarmning, husk programmet er et “cookie cutter” programmer baseret på din 1RM så vi beder dig altid om at løfte med hovedet og justere vægten så den passer til din dagsform.  

 

WeekW#1W#2W#3
     14*6@65%3*2@60%4*5@65%
     26*6@70%3*2@60%6*5@70%
     38*6@70%3*2@60%8*5@70%
     410*6@70%3*2@60%10*5@70%
     58*6@76%3*2@60%8*4@75%
     66*6@70%3*2@60%6*4@78%
     74*4@85%3*2@60%4*4@81%
     83*3@90%3*2@60%3*3@84%
     92*2@95%3*2@60%2*2@87%
  • bb-back-squat/belt
    • Kode = ge10wsquatbackbelt
    • Max-Test Kode = mtsquatbackbelt