AV min ryg!

Er du vågnet en hertil morgen og har ondt i ryggen, eller har du oplevet det, så er du ikke helt alene, faktisk så er Lænderygbesvær er en af de hyppigste smertetilstande i den danske befolkning; 35-50 % af den voksne befolkning oplyser at have haft forbigående eller konstante smerter i lænderyggen inden for det sidste år, mens godt 20 % har haft gener inden for de sidste 14 dage .
Men hvad skal du så gøre, det vigtigste budskab til dig/jer er: ”Lev, som du plejer” og forsøg at leve op til Sundhedsstyrelsen anbefalinger for fysisk aktivitet. .
Men nå du nu alligevel læser denne post, og har ubehag/smerter i ryggen så prøv en eller flere af de følgende øvelser, så godt du kan uden at provoker symptomerne for meget, du må ikke føle du gør det være når du stopper øvelsen/aktiviteten, forsæt med det så meget du føler for i løbet af en dag.
.
Hvis det ikke bliver gradvist bedre indenfor et par dage, vil vi anbefale du søger hjælp hos en fysioterapuet der kan hjælpe dig til nogle mere individualiseret øvelser/redskaber.

HSK Træningsprogram.1

Vi har lavet et simpelt program med fokus på Squat/Bænk/Dødløft. Alle vores programmer er “Cookie Cutter” programmer og ligger på appen Train Heroic som du frit kan downloade og bruge. Programmet er baseret på din 1RM vi beder vi dig om altid om at løfte med hovedet og justere vægten så den passer til din dagsform.  HSK-P1 er inspireret af Jim Wendler´s 5/3/1 program.

HSK-P1 kode = hskp1

Programmet løber 4 uger hvis du starter det en Mandag vil dine workouts ligge Tirsdag og Torsdag i de kommende 4 uger.

Programmet opdatere din T1RM efter hver session, så din T1RM for næste session er baseret på den forrige sessions max ud set.

    • W1 – 7@aureg 7@aureg 7@60% 7@70% +max@80%
    • W2 – 5@aureg 5@aureg 5@65% 5@75% +max@85%
    • W3 – 3@aureg 3@aureg 3@70% 5@80% +max@90%
    • W4 – 5@aureg 5@aureg 5@65% 5@65% 5@65%
    • W5 – 5@aureg 5@aureg 5@65% 5@75% +max@85%
    • W6 – 3@aureg 3@aureg 3@70% 5@80% +max@90%
    • W7 – 5@aureg 5@aureg 5@75% 3@85% +max@95%
    • W8 – 5@aureg 5@aureg 5@65% 5@65% 5@65%
 Uge1.1Uge1.2Uge2.1Uge2.2Uge3.1Uge3.2Uge4.1Uge4.2
SquatW1W2W3W4W5W6W7W8
BenchW2W3W4W5W6W7W8W1
DeadW3W4W5W6W7W8W1W2