Workouts i NEFT

vi arbejder på at lægger alle vores workouts ud på hjemmeside, her er første udkast til en præsentation af hvordan vi ser workouts og deres strukturer.

Herunder kan du se alle vores workouts, men først lige lidt generel information om hvordan vi bygger vores workouts op. Vi arbejder ud fra det vi kalder en workout strukture, en workout struktur er en grundskabelon som består af flere elementer 

  • Steady State = lav et fast antal gentagelser inden for en given tid.
  • Max Reps = lav max gentagelser inden for en given tid.   
  • Work for Time = lav et fast antal gentagelser på tid.
  • Autoregulation = i workouts angiver vi ikke hvilken vægt du skal træne med, vi anbefaler at mærker efter hvad din dagsform siger så hvis vægten føles god og din form er fin læg lidt mere vægt på når du føler for det.   

En workout struktur vil altid have en eller flere faste øvelser som vi ser som workoutens hoved protagonist, de andre øvelser vil variere fra workout til workout med holde sig inde for cirka samme kategori eks. press/træk/squat etc.

Vi ser workouts som Generel Physical Preparedness dvs. noget som gør dig stærkere til at møde livet med alt hvad det medføre. Vi tænker at workouts skal være funktionelle og til hele kroppen, vi har dog også workouts der har et mere smalt fokus. Hvis du ønsker Specialised Physical Preparedness dvs. mod en specifik sport eller i forbindelse med genoptræning anbefaler vi at du ser på vores træningsprogrammer.

En sidste ting vores workouts navne er hentet fra kulturen det giver vores workouts mening, de bliver nemmere og huske og sjovere at lave og tale om fordi det skaber et nyt anker i virkeligheden…