Faglig Fredagsbar-FAI Undersøgelse, behandling i teori & praksis.2

Fra hestens egen mund – Hør hvorfor du skal komme til vores næste Faglig fredagsbar: FAI – Femoroacetabulær impingement-syndrom – Undersøgelse og behandling i teori og praksis
.
Hvornår: Fredag den 20.09.2019 kl. 18-23.
Sted: Ny Ellebjerg Fysioterapi – Behandling &Træning Trekronergade 126K., 2500 Valby
Pris = 125 kr.
.
Hvad: Denne Faglig fredagsbar retter sig mod dig, der ønsker at vide mere om hoftersmerter og femuroacetabulær impingement-syndrom i forbindelse med sport, blive skarpere på evidensen for undersøgelse og behandling af syndromet, samt den kliniske ræssoneringsprocess. 
.
Vi vil stå for lidt hygge i form af øl og kage.
.
Oplægsholderne er ph.d. studerende og fysioterapeut Lasse Ishøi og fysioterapeut Andreas Lund Hessner
.
Tilmeldingslink: https://ezme.io/c/EE/e87x
.
Har du nogen spørgsmål er du altid velkommen til at kontakte Morten Sørensen gennem morten@nyellebjergfysioterapi.dk.
.
#nyellebjerg#fysioterapi#faglighed#fysioterapeut#valby#idræt#klinik#genoptræning#skader#rehab#prehab#træning

📣FAGLIG FREDAGSBAR📣.Fra hestens egen mund – Hør hvorfor du skal komme til vores næste Faglig fredagsbar: FAI -…

Slået op af Ny Ellebjerg Fysioterapi – Behandling & TræningTorsdag den 29. august 2019

Workouts i NEFT

vi arbejder på at lægger alle vores workouts ud på hjemmeside, her er første udkast til en præsentation af hvordan vi ser workouts og deres strukturer.

Herunder kan du se alle vores workouts, men først lige lidt generel information om hvordan vi bygger vores workouts op. Vi arbejder ud fra det vi kalder en workout strukture, en workout struktur er en grundskabelon som består af flere elementer 

  • Steady State = lav et fast antal gentagelser inden for en given tid.
  • Max Reps = lav max gentagelser inden for en given tid.   
  • Work for Time = lav et fast antal gentagelser på tid.
  • Autoregulation = i workouts angiver vi ikke hvilken vægt du skal træne med, vi anbefaler at mærker efter hvad din dagsform siger så hvis vægten føles god og din form er fin læg lidt mere vægt på når du føler for det.   

En workout struktur vil altid have en eller flere faste øvelser som vi ser som workoutens hoved protagonist, de andre øvelser vil variere fra workout til workout med holde sig inde for cirka samme kategori eks. press/træk/squat etc.

Vi ser workouts som Generel Physical Preparedness dvs. noget som gør dig stærkere til at møde livet med alt hvad det medføre. Vi tænker at workouts skal være funktionelle og til hele kroppen, vi har dog også workouts der har et mere smalt fokus. Hvis du ønsker Specialised Physical Preparedness dvs. mod en specifik sport eller i forbindelse med genoptræning anbefaler vi at du ser på vores træningsprogrammer.

En sidste ting vores workouts navne er hentet fra kulturen det giver vores workouts mening, de bliver nemmere og huske og sjovere at lave og tale om fordi det skaber et nyt anker i virkeligheden…

Nyt [P]Rehab – Lænd#1

Programmet løber 14 dage med den samme lille workout hver dag fra den dag du lægger den ind i din kalender, det tager mellem 4 og 8 minutter alt efter hvor mange runder du ønsker at køre.

Vi anbefaler at du starter med at lave programmet hver dag i 2 uger, herefter kan du vurdere om det giver en forbedret tilstand, hvis du på noget tidspunkt føler at programmet gør din tilstand værre så stop og søge din læge eller fysiotaraput.

Der vil være 2 øvelser hver dag. Lav 2-4 runder af 1-2 minut af hver øvelse.
Lav øvelserne langsomt og sikkert, du kan eventuelt lave hver gentagelse ved at tælle
ned 1,2,3,4
hold 1,2
op 1,2,3,4
hold 1,2

Hvis du laver dem som Rehab eller på grund af smerter skal du snakke med din læge eller fys før du laver dem.

Nyt Mini Prehab / Rehab skulder program

Mini [P]Rehab er et lille program med 2 øvelser hver dag du kan lave hvorsomhelst, nårsomhelst.

Programmet løber 14 dage med den samme lille workout hver dag fra den dag du lægger den ind i din kalender, det tager mellem 4 og 8 minutter alt efter hvor mange runder du ønsker at køre.

Vi anbefaler at du starter med at lave programmet hver dag i 2 uger, herefter kan du vurdere om det giver en forbedret tilstand, hvis du på noget tidspunkt føler at programmet gør din tilstand værre så stop og søge din læge eller fysiotaraput.

Der vil være 2 øvelser hver dag. Hvis du ikke har en håndvælgt der passer tag en flaske med vand og skiven kan skiftes med en bog.
Lav øvelserne langsomt og sikkert, du kan eventuelt lave hver gentagelse ved at tælle
ned 1,2,3,4
hold 1,2
op 1,2,3,4
hold 1,2

Hvis du laver dem som Rehab eller på grund af smerter skal du snakke med din læge eller fys før du laver dem.

Holdtrænings Tider

Vi har fra denne uge (35 i 2019) lagt en workout mere ind Tirsdag fra 1630-1730.’

Vores Workouts er for alle og bliver scaleret så det passer til dig:)

se mere på vores Instagra konto

Fysioterapi hos NEFT

Hvad er fysioterapi hos Ny Ellebjerg Fysioterapi?

Fysioterapi er behandling af bevægeapparatet det vil sige 

  • Dine muskler
  • Dine led
  • Dit nervesystem
  • Dit kredsløb

Selve fysioterapien kan være med til at forebygge og behandle forskellige lidelser i kroppen, og behandlingsmetoden er særligt rettet mod de dele af kroppen, du bruger, når du bevæger dig.Nogle gange er det nok med en enkelt eller få behandlinger gode råd og vejledning. Andre gange skal vi et par spadestik dybere og tilrettelægge et forløb tilpasset din situation.

Se siden her

Lift Vault – Greg Everett 10 Weeks

https://liftvault.com/programs/lift-specific/10-week-high-volume-squat-program-greg-everett/

Programmet er et højfrekvent/volume squat program originalt designet mod olympiske vægtløftere.

Vi har bygget det lidt om og brugt det som en generel template for et løft.

Vi fandt programmet på Lift Vault.

Du kan læse mere om Gregs originale program på Catalyst Athletics – Everett Volume Squat Cycle

Programmet løber i 9 uger +1 uge, med 6 workouts pr uge. Hvis du starter dit program på en Mandag vil dine workouts se således ud. 

    • Workout#1 Mandag 
    • Workout#2 Tirsdag, Torsdag, Fredag,
    • Workout#3 Onsdag

Hvis 6 dage pr uge er for meget så drop en eller 2 af workout#2 da de er der for at skubbe frekvens og volumen op.

Programmet er et peak program med fokus på en øvelse så vi antager du kombinere det med et eller to andre programmer. 

Før du starter programmet skal du lave en Max-Test, uge 10 inkuludere en ny Max-Test.

Før du starter med din træning lave altid en grundig opvarmning, husk programmet er et “cookie cutter” programmer baseret på din 1RM så vi beder dig altid om at løfte med hovedet og justere vægten så den passer til din dagsform.  

WeekW#1W#2W#3W#2W#2
     14*6@65%3*2@60%4*5@65%3*2@60%3*2@60%
     26*6@70%3*2@60%6*5@70%3*2@60%3*2@60%
     38*6@70%3*2@60%8*5@70%3*2@60%3*2@60%
     410*6@70%3*2@60%10*5@70%3*2@60%3*2@60%
     58*6@76%3*2@60%8*4@75%3*2@60%3*2@60%
    66*6@70%3*2@60%6*4@78%3*2@60%3*2@60%
    74*4@85%3*2@60%4*4@81%3*2@60%3*2@60%
    83*3@90%3*2@60%3*3@84%3*2@60%3*2@60%
    92*2@95%3*2@60%2*2@87%3*2@60%3*2@60%

bb-back-squat/belt

  • Kode = ge10wsquatbackbelt
  • Max-Test Kode = mtsquatbackbelt

Massage hos NEFT

Hos Ny Ellebjerg Fysioterapi er vi en del forskellige massøre. Herunder kan du læse kort om de individuelle massøre.

Se Siden her

Julie2-1-e1545383767145.jpg

Julie Veronika Mader Lade

FYSIOTERAPEUT OG SANSEMOTORISK KONSULENT

Fysiurgisk massage med dybdegående teknikker for at løsne op i opspændt og smertefuld muskulatur. Massagen kan hjælpe på spændingshovedpine, nakke og skuldersmerter, ryg, iskiassmerter og andet.

Paulina

Paulina Wisinska

Massage & manual therapist

I´m massage and manual body therapist. I strongly belive that massage is a great too to use in daily life, sport and as well an element of rehabilation. In practice I use mixture of different technics, positions. I adjust every treatment to the case.

agata1

Agata Zaremba

Massage Therapist

Emil.png

Emil Lykkegaard Hansen

Træner & Massør

det er ved at være en 10 år siden jeg tog min uddannelse som Fysiurgisk Massør, meget er sket med den måde jeg massere på siden. Arbejde intuitivt, på baggrund af hvad du fortælle mig, imod det vi har defineret som massagens formål.

Store Ben Før Jul 2019

191201 – Store Ben Før Jul 2019 

Sted: Store Ben Før Jul Gruppen med Morten Sørensen og Emil Lykkegaard Hansen.

Velkommen til Store Ben Før Jul!

Vi køre lidt ben hver dag op til jul fra den 1 Dec til og med den 24 Dec.

  • 1,3,5…23 ulige dage bliver med Emil i EMC
  • 2,4,6…24 lige dage bliver med Morten i NEFT

vi poster workout på trænings appen TrainHeroic samt en lille video i Gruppen – Store Ben Før Jul.

Vi Glæder os til at træne med jer fra nær og fjern,

kh Morten & Emil.

Download Train Heroic appen skriv kode = sbfj2017

Velkommen til vores træningsprogrammer.​

Vi kommer fra en varieret træningsbaggrund inden for Fysioterapi, Hæren, Crossfit, Styrkeløft, Movement og Funktionstræning.  Alle vores programmer er “Cookie Cutter” programmer og ligger på appen Train Heroic som du frit kan downloade og bruge. 

Vi anbefaler du læser instruktionen på programmet på hjemmesiden før du adder programmet til din konto i Train Heroic. Hvis du har nogle spørgsmål skriv en mail til emil@nyellebjergfysioterapi.dk eller på vores Facebook side.

Train Heroic

TrainHeroic er gratis og du kan downloade til din mobil.
I appen kan du:
Tilgå alle vores gratis Teams og Programmer.
Lægge Programmer ind i din kalender.
Logge din træning.
Se din udvikling over tid.
Se dine opsummeret stats i din profil.

[P]Rehab

[P]Rehab træningsprogrammer, er små programmer du kan lave som forebyggelse eller efter du har problemer

Uden udstyr

Uden udstyr programmer er små programmer du kan lægge ind i din kalender når du enten træner hjemme eller er på rejse.

T-Nation

Forskellige træningsprogrammer konverteret fra Testosterone-Nation.

Styrkeprogrammer

Vores egene styrke programmer I Ny Ellebjerg Fysioterapi.

Boris Sheiko

Sheiko træningsprogrammer for intermediate og avanceret løftere, baseret på 1RM.